Her bir alışverişte 21 litre benzin alınıyor ve ortalama 51 YTL ödeme yapılıyor. Araç sahipleri ayda ortalama 93 litre benzin alıyor ve benzine ortalama 225 YTL harcama yapıyor...
Ipsos KMG Araştırma Şirketi, “Akaryakıt Paneli” adını taşıyan ve tüketicilerin akaryakıt alışveriş davranışlarını inceleyen araştırmasının sonuçlarını açıkladı.
Araştırmaya göre, ayda ortalama 4,4 defa benzin alışverişi yapan araç sahipleri, her bir alışverişte ortalama 21 litre benzin alıyor ve ortalama 51 YTL ödeme yapıyor.
İstanbul, Ankara ve İzmir’i temsilen 442 binek araç sahibiyle, 11 Mayıs-17 Haziran 2007 tarihleri arasında ilk kez gerçekleştirilen araştırmaya göre, ayda ortalama 93 litre benzin alınıyor ve benzine ortalama 225 YTL harcama yapılıyor.Araştırma sonuçlarının tanıtıldığı toplantıda konuşan Ipsos KMG Tüketici Panelleri ve Medya Koordinatörü Kıvanç Bilgeman, rekabetin gelişmesine bağlı olarak tüketim kararları konusunda artık tüketicilerin patron haline geldiğini kaydetti.
Bilgeman, tüketicilerin bir akaryakıt firmasını tercih etmesinin ardındaki nedenleri anlamak, promosyon ve reklamların etkisini ölçmek gibi amaçlarla başlatılan pilot çalışmanın, sürekli hale getirileceğini söyledi.
Çalışma sonuçları hakkında bilgi veren Tüketici Panelleri Grup Lideri Seçil Özcan da, alım miktarı en yüksek ilk yüzde 20’lik grubu oluşturan ve toplam alımın yüzde 50’sini gerçekleştiren yoğun kullanıcıların, daha çok Opet ve Shell’i tercih ettiğini ve ayda ortalama 7,4 kez benzin alıp, 545 YTL harcama yaptığını kaydetti.
Özcan, akaryakıt toplam harcamalarının yüzde 50’sinin nakit, yüzde 46’sının kredi kartı, yaklaşık yüzde 5’inin ise taşıt tanıma sistemi ile yapıldığını belirterek, akaryakıt alımı yapanların yüzde 38’inin sadece kredi kartını, yüzde 43’ünün sadece nakit alımı tercih ettiğini ifade etti. Yüksek harcama tutarlarında kredi kartı kullanma eğiliminin arttığına dikkati çeken Özcan, bu kesimde kredi kartı ile ortalama alım miktarının, nakit alımların yüzde 47 üzerinde olduğunu söyledi.
BENZİN EN ÇOK PAZAR, EN AZ PERŞEMBE GÜNÜ ALINIYOR
Özcan, akaryakıt alımlarının sadece yüzde 20’sinde istasyon kartı kullanıldığını, yüzde 27’sinde tüketicilerin promosyona katıldığını kaydederek, kart kullanımında Opet’in, promosyon katılımında ise BP’nin öne çıktığını belirtti.
Akaryakıt istasyonlarında marketten faydalanma alışkanlıkları konusunda da bilgi veren Özcan, araç sahiplerinin, akaryakıt alımlarının sadece yüzde 16’sında markete uğradığını, Ankara’da bu oranın ortalamanın üzerine çıktığını aktardı.
Özcan’ın verdiği bilgiye göre, yüzde 31’lik bir kesim, bir ay içerisinde birden fazla istasyon ziyaret ediyor. Ayrıca, benzin alımları için en çok pazar günleri, en az perşembe günleri tercih ediliyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder