26 Temmuz 2007 Perşembe

Türk Telekom Dakika Hesabına Geçti


Türk Telekom, Danıştay’ın yürütmeyi durdurma kararı verdiği 1 Mart tarifelerinin yerine geçecek yeni tarifeleri yürürlüğe koydu.

Şehiriçi ‘alo’da yüzde 16 indirim yapan ancak dakika üzerinden fiyatlandırmaya geçen TT, bu tarifenin de iptal edilmesi ihtimaline karşı saniye bazlı ücretlendiren yeni tarifeyi de hazırladı Türk Telekom, Danıştay’ın yürütmeyi durdurma kararı verdiği 1 Mart tarihli görüşme ücretlerinin yerini alacak yeni tarifelerini açıkladı.

Yeni tarife şehiriçi görüşmelerde yüzde 16 indirim öngörürken eski tarifelerin uzak mesafede uyguladığı yüzde 55-60 oranındaki indirimleri de korudu.

Eskiye dönüş yok
Bu şekilde şehir içi konuşmanın 1 dakikası 8,1 YKr yerine 7 YKr’a indi. Ancak Türk Telekom yeni bir ücretlendirme politikasına giderek, kontör ücretlendirmesi yerine dakika ücretlendirmesi yöntemine geçti.

Türk Telekom’un yeni tariferini açıklayan Türk Telekom Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Paul Doany, yeni tarifelerin Danıştay’ın yürütmeyi durdurma kararı, iptal kararına dönüşse bile yürürlükte kalacağını, eski tarifeye dönüşün yaşanmayacağını söyledi. Doany, mevcut tarifelerin dakika bazlı olduğunu da açıkladı. Saniye bazlı ücretlendirme yöntemine yakın zamanda geçme konusunda Telekomünikasyon Kurumu’na taahhütte bulunduklarını belirten Doany, bunun bir opsiyon olarak müşterilere sunulmasını planladıklarını kaydetti.

Türk Telekom Yönetim Kurulu Üyesi Emin Başer de Türk Telekom yatırımlarının aralıksız sürdürüleceğini belirterek yılda 15 bin km fiber optik kablo çektiklerini, en kötü ihtimalle 300 metre mesafeye kadar tüm hanelere fiber kablo götüreceklerini belirtti. 2006 yılında 550 milyon YTL yatırıma imza attıklarını belirten Başer, 2007 yatırımlarının 1 milyar YTL, 2008 yatırımlarının ise 1.4 milyar YTL olacağını söyledi. Başer, data ve görüntü transferi sağlayan ipTV hizmetinin tüm Türkiye’ye aynı anda sunulacağını da açıkladı

Dakika hesabı abonenin aleyhine!
Telekom’un yeni tarifesiyle artık 20 saniyelik zaman dilimleri değil 1 dakikalık süreler fiyatlandırılıyor.

Telefon açan kişi, 15 saniye konuşup kapatsa bile 60 saniye fiyatı ödeyecek. Şayet konuşma süresi 61 saniye olursa, o zaman da 2 dakika fiyatı üzerinden ücretlendirilecek.
Bedava kontör akşam 8’de kullanılabilecek* Avrupa’daki sabit ücret tahsil eden telekom operatörleri arasında, sabit ücret karşılığı kontör hediye eden tek şirketin Türk Telekom olduğunu belirten Doany, yeni tarifede StandartHATT’taki hediye kontör uygulamasına son verdiklerini, HesaplıHATT’taki 160 kontörlük konuşma hakkının 100 kontöre indirildiğini söyledi.
Doany, “HesaplıHATT’taki gece kontörlerinin kullanımı için başlangıç saati yılsonuna kadar uygulanmak üzere gece 10.00’dan akşam saat 8.00’a çekildi. Böylece bedava kontörlerin kullanımı daha uygun hale getirildi.” dedi.
* Doany, ADSL konusundaki yeni tarifelerinin de yakın zamanda onaylanacağını umut ettiklerini belirterek, “Müşterilerimize çok iyi bir teklifte bulunuyor olacağız, bu kez mevcut müşterileri de üzmeyeceğiz” dedi.

Yeni şirket alacak
* Kısa süre önce Innova ve Argela’yı alan Türk Telekom yeni bir şirket satın alma aşamasında olduğunu da açıkladı.

Tüketici dernekleri ile diyalog başlatacak
Yeni tarifeler konusunda tüketici dernekleri ile görüşme yapıp yapmadıklarına ilişkin bir soru üzerine Doany, tüketici birlikleri ile görüşme ve diyalog başlatmayı umut ettiklerini, kendi pazar araştırmalarının yanı sıra derneklerden de bazı bilgiler aldıklarını ifade etti.

‘Son indirim enflasyon düşüşüne katkı yapacak’
Paul Doany, tarife değişikliği ile yüzde 5’lik gelir artışı hedeflerini yüzde 1’e indirdiklerini açıkladı. Doany, “1 Mart tarihli tarife ile gelirlerde tarife değişikliğinden kaynaklanan 150 milyon YTL, görüşme dakikalarındaki artıştan kaynaklanan 100 milyon YTL olmak üzere 250 milyon YTL artış elde etmeyi planlıyorduk” dedi.

1 Temmuz’dan itibaren geçerli olacak tarifelerde TT gelir artışının yüzde 1’le sınırlı kalacağını belirten Doany şöyle devam etti: “TÜİK’in revize ettiği enflasyon sepetine göre en son Türk Telekom tarifesinin enflasyona olumlu etkisi olabilir.”

‘Kara tahtadaki hesap’ tuttu konuşma süresi % 21 arttı
Reklamını yaptığı tüm firmaların satışlarına ve pazar paylarına katkı sağlayan Cem Yılmaz, Türk Telekom’da da amacına ulaştı. Cem Yılmaz’lı reklamlar sonrasında Türk Telekom’un abone başına görüşmeleri bir önceki yıl aynı döneme kıyasla yüzde 21 arttı. 2006’da abone başına yıllık görüşme 363 dakika iken 2007 ortalaması 440 dakikaya yükseldi.
Türk Telekom reklamları sonrası evden cep telefonu aramaları yüzde 23 arttı. Aynı dönemde cepten sabit hatlara yapılan aramalarda ise yüzde 10 düşüş görüldü.

Cem Yılmaz’ın Türk Telekom için attığı imza komedyenin altıncı reklam anlaşması oldu. Daha önce Opet, Cem Yılmaz döneminde pazar payını 1.7 puan birden artırdı. Yılmaz’ın Doritos’un pazar payına katkısı da yüzde 8.2 olmuştu.

Hiç yorum yok: