22 Ağustos 2007 Çarşamba

BASIN AYAĞA KALKTI


Oktay EKŞİ
Sayın Başbakan'ın bu tepkisi sadece Bekir Coşkun'a değil, hoşuna gitmeyen sözler ifade eden her vatandaşa dönük bir tehdid, bir ağır saldırıdır. İfade özgürlüğü anlamında savunulacak hiç bir tarafı yoktur. Sayın Erdoğan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşına böyle bir şey söyleme hakkına sahip değildir. Coşkun gibi her vatandaş yeni cumhurbaşkanını isterse 'Tanıyorum bağrıma basıyorum' isterse 'Ben o adamı tanımıyorum' der.
Başbakan bu kadar büyük bir tepki göstermeye hakkı olmadığını öğrendiği zaman demokratik sistemin başbakanı sıfatını da kazanabilir.

Cüneyt ÜLSEVER
BAŞBAKAN olmakla padişah olmayı karıştırıyor sanırım. Bu ülkenin nasıl kendisi vatandaşı olunacağı ve vatandaşlıktan nasıl çıkılacağına hukuk karar verir. Kendisi değil. Başbakan bir kez daha hem özde hem sözde demokrat olmadığını göstermiştir.
Seçim hemen ardından bana oy vermeyenlerin sesine de kulak vereceğim sözü fos çıkmıştır.

Yılmaz ÖZDİL
AHMET Necdet Sezer'i yuhlamak, serbest... Abdullah Gül'e itiraz etmek, vatana ihanet... Böyle bundan sonra...
Tarikatlar iktidar, Laikler azınlık. Hem de anlaşılıyor ki, hakları Lozan tarafından korunmayan azınlık... İşin kötü tarafı KKTC'ye de gidemeyiz artık, orası da gitti malum...

Yalçın BAYER
BU sözler Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin 'eleştiri' hakkına ilişkin hükümleri sınırları içindedir. Bekir Coşkun'un yazısı 'eleştiri' dahi değil, vicdan açıklamasıdır.
Başbakanın 'vatandaşlıktan çık' sözü, Coşkun'un 'Gül benim Cumhurbaşkanım olamaz' sözünden çok daha ağırdır. Coşkun ortaya konuştu, Başbakan'ın ise 'ortası' yok. Ciddi bir tehdit!

Hiç yorum yok: