25 Eylül 2007 Salı

Cumhurbaşkanı ve YÖK Başkanı yakınlaştı

Gül’ün daveti üzerine Çankaya Köşkü’ne çıkan YÖK Başkanı Teziç, Köşk’ten ayrılırken görüşmenin sıcak geçtiği izlenimi verdi.

AK Parti hükümeti ile YÖK arasında son dönemde tırmanan gerginlik, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün YÖK Başkanı Erdoğan Teziç’le görüşmesinden sonra yumuşadı. Gül’ün daveti üzerine Çankaya Köşkü’ne çıkan YÖK Başkanı Teziç, görüşmeden sonra, Gül’ün eski bir akademisyen olması nedeniyle söylediklerini dikkatle dinleyip not aldığını, türban konusunu görüşmediklerini söyledi. Teziç, Başbakan’ın “Rektörler kendi işine baksın” çıkışına yol açan yeni anayasa taslağıyla ilgili sözlerinin ise yanlış anlaşıldığını kaydetti.

YÖK Başkanı Teziç, Cumhurbaşkanı’nın daveti üzerine bugün Çankaya Köşkü’ne çıktı. Teziç, görüşmeden sonra Köşk’ten ayrılırken gazetecilerin sorularıyla karşılaştı.
Cumhurbaşkanı’na yüksek öğretimin sorunlarını anlattığını belirten Teziç, şunları söyledi:

“Özellikle kadro ve özlük haklarımızla ilgili sıkıntıları anlattım. Dikkatle dinledi. Çözüm yollarını söyledim. 22 üniversitelik kadroların 115 üniversiteye dönüşmesinin ortaya çıkardığı sorunları aktardım. 22 üniversite ile çalıştığımızda bunun nasıl olduğunu ve 115 üniversite ile çalıştığımızda ne olacağı konusunu dile getirdim. Bu kısıtlı kadro ile üniversitelerin sorumluluklarını yerine getiremeyeceğini dile getirdim.YÖK’ün bunun altından kalkamayacağını ifade ettim. Kendisi de üniversiteye yabancı değil. Gençlik yıllarından, eski bir akademisyen. Dikkatle dinlediler. Konu bundan ibaret...”

Yeni anayasa çalışmaları ve YÖK’ü ilgilendiren bölümleri konusunda da görüşlerini açıkladığını, ancak henüz taslak netleşmediği için içerik konusunda konuşmadıklarını belirten Teziç, Başbakan’ın “Rektörler kendi işine baksın” çıkışına neden olan yeni anayasa taslağına ilişkin görüşlerinin de yanlış anlaşıldığını söyledi. Teziç, “Yanlış bir kanı var. Ben anayasa taslağının içeriğiyle ilgili değerlendirme yapmadım. Sadece izlenmesi gereken yolu söyledim” dedi.

YÖK Başkanı, yeni anayasayla getirilmesi planlanan üniversitelerde türban yasağının kaldırılması konusunu ise gündeme getirmediğini, bu konuyu görüşmediklerini söyledi.

Hiç yorum yok: