8 Ekim 2007 Pazartesi

Facebook kriterleri


Sosyal paylaşım ağı alanında 5 site öne çıkıyor. Bunlar Myspace, Facebook, Friendster, Linkedin ve Twitter. Gelişmiş teknolojisi örnek alınan Facebook rakiplerine göre avantajlı durumda.

Başlangıçta üniversite gençliğine hitap eden ardından tüm yaş gruplarını kendisine hedef olarak seçen Facebook.com başdöndürücü bir hızla büyüyor. 30 milyon aktif kullanıcıya eklenen günde ortalama 150 bin kişiyle sanal alemin yeni yıldızı olan Facebook, sosyal paylaşım sitelerini adeta farklı bir boyuta taşıdı.
ABD’de 10 milyar dolar fiyat biçilen Facebook’un en büyük avantajı, kullanıcıların, listesinde yer alan 'arkadaşının arkadaşına da’ ulaşarak onlarla da irtibata geçebilmesi. Bu sayede profilideki arkadaşını referans olarak kullanan birisi, çevresini kolaylıkla genişletebiliyor.
Ayrıca site aracılığıyla eski arkadaşlara da ulaşılabiliyor.
Sitenin bir diğer avantajı da kullanıcının kendi seçtiği uygulamalarla yaşamını bilgisayar ekranına dökmesi. Facebook tam anlamıyla açık bir platform. Dünyanın dört bir yanından eklenen binlerce uygulamayla kullanıcıların kendilerine özel, tabii ki halka açacakları keyifli bir sayfa tasarlaması mümkün oluyor. Bu uygulamalar sayesinde oyunlar, hava durumu, fal, dünyada gezdiğiniz yerler gibi bilgileri sayfanıza taşıyabilirsiniz.
Tüm bu özellikleriyle kullanıcıyı daha çok kendine çeken Facebook’un popülaritesi son dönemde hızla artıyor olsa da site aslında kendi alanında tek değil.

Hiç yorum yok: