29 Temmuz 2007 Pazar

Lucescu, Ömer Güvenç’in sorularına samimi yanıtlar verdi


Shakhtar Donetsk Teknik Direktörü Mircea Lucescu, Fenerbahçe’nin Brezilyalı futbolcuyu transfer ederek uluslararası anlamda büyük çıkış yaptığını belirtti ve “Biz de geçen sezon talip olduk ancak almadık” dedi.

Galatasaray ve Beşiktaş’ta görev yaptıktan sonra Ukrayna’nın Shakhtar Donetsk takımını çalıştırmaya başlayan Teknik Direktör Mircea Lucescu, Ömer Güvenç’e ilginç açıklamalar yaptı. Fenerbahçe ile oynayacakları hazırlık maçı için geldiği İstanbul’da Güvenç’in sorularını cevaplandıran Rumen teknik adam, Sarı-Lacivertli ekibin Roberto Carlos transferiyle futbol dünyasında büyük ses getirdiğini söyledi. Carlos’un çok büyük bir oyuncu olduğunu belirten Lucescu, “Uluslararası anlamda çok ses getiren bir transfer oldu. Fenerbahçe ve Türk futboluna büyük katkılar sağlayacaktır Carlos.

Bir yıl önce Shakhtar’ın da alma durumu olmuştu. Bizim başkanımız da Carlos’u almak istedi. Bizde oynamak istedi; karşılıklı görüşüldü ancak olmadı. İlerleyen yaşına rağmen büyük bir sakatlık geçirmemesi onun ne kadar profesyonel bir oyuncu olduğunu gösterir” dedi.

ÇAĞIRDILAR, HEMEN GELDİK

Shakhtar’ın Fenerbahçe maçına da değinen ünlü çalıştırıcı, “Pazartesi günü Fenerbahçe’den kulübümüze bir faks geldi ve bu faksı görür görmez maç teklifini kabul ettik. Dün gece (önceki gece) Ukrayna’da maç oynamamıza rağmen yine de geldik. Çünkü buradaki seyirciyi ve atmosferi çok seviyorum” diye konuştu.

Beşiktaş’ın işi kolay değil

Mircea Lucescu, Beşiktaş’ın Şampiyonlar Ligi ikinci ön eleme turunda karşılaşacağı Moldova’nın Sheriff Tiraspol takımıyla ilgili ipuçları da verdi. Sheriff’i yakından tanıdığını belirten Lucescu, “Çok iyi bir takım. Beşiktaş’ın her iki maça da çok iyi hazırlanması gerekiyor. İlk maç en az 2-0’lık bir skor gerekiyor Beşiktaş’a. Bu bile zor Beşiktaş için. Oraya rahat gitmek istiyorsa 3-0 kazanmalı. Ertuğrul Sağlam’a güveniyorum. Genç bir hoca; şans tanımak lazım. Tecrübe önemli ama bunu da zamanla edinecek” dedi.

Bir gün mutlaka geri döneceğim

Mircea Lucescu, kendi transferiyle ilgili soruyu da şöyle cevaplandırdı: “Geçen yıl Beşiktaş bana tekrar dön teklifinde bulundu. Benim Shakhtar’la daha iki yıllık sözleşmem var. Başkanımız Yıldırım Demirören aradı ve gelmemi istedi. Benim iki yıllık kontratım olmasına rağmen Shakhtar’ın başkanı ile görüştüm. Başkanımız buna izin vermedi. İzin vermiş olsaydı gelebilirdim ama yine de doğru olanı yaptığımızı düşünüyorum. Shakhtar’da iki yıl daha kalıp Ukrayna’da uluslararası başarılara imza atmak istiyorum. Belli bir zaman geçtikten sonra beni Türkiye’de insanlar daha çok anlayacak ve daha çok isteyecekler. Doğru zamanı beklemek lazım. Ben de Türkiye’yi, Türkler’i ve İstanbul’u çok seviyorum. Burada olmak beni her zaman heyecanlandırıyor. İyi bir ekiple, doğru zamanda bir gün mutlaka döneceğim.”

Başarı paylaşılamadı!

Teknik Direktör Mircea Lucescu Ömer Güvenç’e, Türkiye’den ayrılışıyla ilgili ilginç detayları da anlattı. Rumen çalıştırıcı şöyle dedi:
“Galatasaray ve Beşiktaş’ta para harcamadan ilk sene uluslararası başarı sağladım. İkinci sene bu başarının paylaşımında sorunlar oldu. Herkes tavır yaptı. İkinci yılda Başkan Yıldırım Demirören beni değiştirmek zorunda kaldı. Del Bosque ile değiştirdi beni. Her ülkenin futbol yapısı çok farklıdır. Türkiye’deki başarılara bakarsanız, Balkan ülkelerinden gelenleri görürsünüz. Bunun sebebi de, birbirine yakın ülkelerin futbol mantalitelerinin örtüşmesi.”


Feldkamp’ın ruhu genç

Shakhtar Donetsk Teknik Direktörü Mircea Lucescu, Galatasaray Teknik Direktörü Feldkamp’ın yaşıyla ilgili polemikler konusunda da görüşlerini açıkladı.
“Feldkamp’ın biyolojik yaşını düşünürseniz hata edersiniz” diyen Lucescu şöyle konuştu: “Benim çevremde çok insan var 40 yaşında ama 80 yaşında gibiler. Önemli olan ruhunun kaç yaşında olduğu. Çok tecrübeli bir hoca, insan olarak tanımıyorum ama mutlaka tecrübelerini Galatasaray’a aktaracaktır. Bunu da yapıyorsa hiçbir sorun yoktur. Yaşı sorun etmeyin önemli olan ruh yaşıdır.”

Lincoln çok iyi transfer

Galatasaray’daki operasyona da değinen Lucescu, “Romanya’da bazı gazeteler Hagi’nin takımının Emre Aşık ve Necati’yi almak istediğini yazdı. Keşke başkan olsam da hepsini alsam” dedi. Rumen hoca, Türk oyuncuların çok vefalı olduğunu belirterek, “Bu kamp döneminde Galatasaray’la bir gün aynı otelde kaldık. Bazı oyuncular yataklarından kalkıp yanıma geldi ve elimi öptüler. Bu beni çok duygulandırdı. Shakhtarlı oyuncular bu davranışa çok şaşırdı.

Oyuncularıma Türk futbolcusunun ve insanının böyle vefalı olduğunu ve kimseyi unutmadıklarını söyledim. Lincoln çok iyi bir oyuncu. Schalke ile daha önce karşılaşmıştık. Tam bir takım oyuncusu, Galatasaray’a çok faydalı olacaktır” diye konuştu. Lucescu, Fenerbahçe’den Middlesbrough’ya transfer olan Tuncay Şanlı’nın da başarılı olacağına inandığını belirtti.

Aksam-Ömer Güvenç

Hiç yorum yok: